Dostatek místa je vůbec problém. Hlavně pokud jde o místo pracovní. Lidé mají příliš přízemní představu o tom, kolik může být v orchestru prvních houslí. Muzikanti-kariéristé proto museli milovat Johanna Strausse ml., který řídil orchestr o čtyřech stech prvních houslích. Naopak úhlavním nepřítelem hudebních odborů a potenciálním stávkokazem je Jiří Korynta, který během 58 minut vystřídal 28 nástrojů, a to mu bylo teprve 15 let.
Konec byl i s rekordy o nejhlasitější kapelu. Tento rekord má v jistých subkulturách svou velkou váhu (nejhlasitější, nejrychlejší, nejdrsnější = nejlepší). Zatímco zdraví škodlivá úroveň hluku je kolem 85 dB, hudební koncert sahá ke 120 dB. Rekord dlouho drželi The Who (126 dB) - a tím oficiální příběh končí. Man-O-War se v roce 1994 radovali z hluku těsně pod 130 dB, ale u Guinnessů narazili. Komitétu vadila malichernost, že pobyt v takovém hluku může vést k velmi závažnému poškození sluchu během 225 vteřin. V tomto případě je ale lákadlo tak silné, že ani zákazy nezastavily další pokusy. Před šesti lety byl neoficiální rekord na metě 131,7 dB.
Další riskantní výzvou jsou rekordy spjaté s výdrží. Poslední dobou se největší prestiži těší nejdelší DJský set. V roce 2002 vytvořil rekord Martin Boss, jenž stál za gramofony 74 hodin. Boj má přísná pravidla - účastník pokusu o rekord má například povolenu pouze čtvrthodinovou pauzu jednou za osm hodin.